Student Learner – Joshua Redecop

A Secondary School Student’s Perspective
on his Best Learning Experience

 

Joshua Redecop

Short Interview

Joshua describes his best learning experience to be one in a course that focuses on hands-on learning. Joshua speaks about a classroom environment that encourages experimentation and self-directedness.

Through experiential learning theory, learning is defined as “the process whereby knowledge is created through the transformation of experience” (Kolb et al., 2001, p. 228). Within the parameters of the theory of multiliteracies, Cope and Kalantzis write about Learning by Design pedagogy. They state, “In this context, the teacher becomes a reflective designer of learning experiences (teacher-as-designer); and classroom plans become shareable ‘designs-for-learning’” (Cope & Kalantzis, n.d.). Accordingly, Joshua can take his teacher’s instructions and, through trial and error, actively experiment with various materials in class. By negotiating designs, ideas, and processes with his teacher, Joshua can critically think about his designs and plan accordingly. Lightbown and Spada (2018) concur that teachers need to build a “supportive, interactive environment” (p. 25) to better assist students in their learning and development. Listen below to Joshua’s thoughts on how he learns best.

 

Le point de vue d’un élève du secondaire sur sa meilleure expérience d’apprentissage 

Joshua Redecop 

Une entrevue courte

Joshua décrit sa meilleure expérience d’apprentissage comme celle d’un cours axé sur l’apprentissage pratique. Joshua parle d’un environnement de classe qui encourage l’expérimentation et l’autonomie. 

À travers la théorie de l’apprentissage par l’expérience, l’apprentissage est défini comme « le processus par lequel la connaissance est créée par la transformation de l’expérience » (Kolb et al., 2001, p. 228, traduit de l’anglais). Dans les paramètres de la théorie des multilittératies, Cope et Kalantzis écrivent sur la pédagogie Learning by Design. Ils déclarent : « Dans ce contexte, l’enseignant devient un concepteur réflexif d’expériences d’apprentissage (enseignant-concepteur) ; et les plans de classe deviennent des « conceptions pour l’apprentissage » partageables » (Cope et Kalantzis, s.d., traduit de l’anglais). En conséquence, Joshua peut suivre les instructions de son professeur et, par essais et erreurs, expérimenter activement divers matériaux en classe. En négociant des conceptions, des idées et des processus avec son professeur, Joshua peut réfléchir de manière critique à ses conceptions et planifier en conséquence. Lightbown et Spada (2018) s’accordent pour dire que les enseignants doivent créer un « environnement de soutien interactif » (p. 25, traduit de l’anglais) pour mieux aider les élèves dans leur apprentissage et leur développement. Écoutez ci-dessous les réflexions de Joshua sur la meilleure façon d’apprendre. 

 

Here is a painting the Joshua and one of his fellow students (Maxwell Ashton) painted in honour of Remembrance Day. It was then displayed in the main lobby of the school so everyone could admire it.

 

Voici une peinture que Joshua et un de ses camarades (Maxwell Ashton) ont peint en l’honneur du jour du Souvenir. Il a ensuite été exposé dans le hall principal de l’école afin que tout le monde puisse l’admirer. 

Here below is an example of Joshua’s drawings:

 

Voici ci-dessous un exemple des dessins de Joshua :